PREPAREM LA VOLTA AL MÓN DES DEL LITORAL DE CANET
El dia 17 de setembre de 2013 vam començar La volta al món des del litoral de Canet. Les activitats que hem fet des de llavors relacionades amb la regata de la Barcelona World Race es poden veure al nostre diari de BITÀCOLA:
Dia 17/09/13 – Ens coneixem i fem els grups de treball. Aquest dia vam fer jocs cooperatius amb música per conèixer-nos i fer els grups de treball. Estàvem tots i totes molt desorientades perquè no sabíem res del que faríem a les classes d’optativa. Va ser un principi embolicat com un nus AS DE GUIA, divertit i sorprenent. Vam fer sis grups de treball que es van dir aventura, bitàcola, horitzó, as de guia, drassanes i brúixola.
Dia 24/09/14 – Com faries la volta al món des del litoral de Canet? Vam imaginar diferents maneres de fer la volta al món des del litoral de Canet: per mar, per aire i per terra i amb diferents medis de transport tal com globus aerostàtic, submarí, avió, vaixell, bicicleta, a peu, núvol màgic... Per preparar el nostre viatge imaginari vam haver de respondre les preguntes Què necessites saber? Què hauries de portar? Per on passaries? Amb qui aniries? Com organitzaries l’AVENTURA? Vam aprendre que per viatjar és molt important organitzar-se.
01/10/13 – Què saps de la Barcelona World Race? Quès saps sobre el litoral de Canet? Què t’agradaria conèixer i descobrir? Amb aquesta activitat vam descobrir que no sabíem què és la Barcelona World Race. Per fer els grups cooperatius ens vam ajuntar pels nostres interessos. Un cop fets els grups havíem de pensar un nom pel grup tal com Adventure Girls, Canet fauna, Imaginàriu, Els reis dels 7 mars, Veles al vent, Geosfary, Ancles salvatges... crear un logotip pel nostre grup i assignar uns rols de treball: capità o capitana, oficial de pont o pilot, nostramo o contramestre/a i oficial de comunicacions. Els grups que vam fer ens van semblar bé ja que no vam fer els grups amb els nostres amics i amigues sinó que ens vam reunir per les coses que volíem aprendre i descobrir. Amb aquest treball el més important que hem après ha estat organitzar la feina i aprendre a treballar en grup, com si estiguéssim a unes DRASSANES i haguéssim de construir junts i juntes un vaixell.
08/10/14 – Comencem el nostre projecte de recerca. A partir d’aquest dia cada grup cooperatiu va començar a fer el seu projecte de recerca. Amb aquest treball hem pogut resoldre alguns dubtes dels interessos que teníem i hem aprés coses interessants que no sabíem sobre temes tan diferents com la fauna i flora del litoral de Canet, què és un submarí, què és el megalodon, quin ha estat l’origen de la Humanitat, quina és la història dels mitjans de transport, com es pesca, què és la Barcelona World Race, entre d’altres.
22/10/14 – Apropa’t al litoral. Aquest dia vam fer una sortida a la platja per estudiar el litoral de Canet com a ecosistema. Vam recollir evidències orgàniques (algues, excrements d’ocell) i inorgàniques (roca mare, sorra, restes de petxines) per estudiar-les al laboratori, també vam fer fotografies de la platja. El que més ens va agradar va ser ficar els peus dins de l’aigua i veure la sorra de la platja amb les lupes del laboratori. Quina sorpresa veure com les coses petites es fan grans! La roca mare de Canet està feta de granit que té feldspat, mica i quars que són minerals de diferents colors. Pel matí a la platja es poden veure les petjades de les gavines. Un altre dia vam dibuixar l’itinerari que vam seguir des de l’institut a la platja amb el google maps.
12/12/13 – Visita al Centre d’Interpretació de la Barcelona World Race. Aquest dia vam anar amb autobús al centre d’interpretació de la BWR. Amb l’ajuda de la BRÚIXOLA vam descobrir que la ciutat de Barcelona es troba al sud de Canet. Quan vam arribar a Barcelona ens vam dividir en dos grups: un grup va anar a la platja per estudiar el litoral de la ciutat de Barcelona i l’altre va estar al centre d’interpretació on hi havia una sala on ens van explicar la vida dels regatistes durant el trajecte de la cursa, també ens van deixar tastar el menjar dels regatistes, després vam anar a veure un vaixell que havia participat a la cursa, ens van explicar com dormien els navegants, l’exigència de no portar pes i també vam fer una gimcana relacionada amb la cursa. Llavors, vam fer un intercanvi de llocs, els que havien anat a la platja anaven al centre. A la platja de la Barceloneta vam fer entrevistes i moltes altres activitats.
03/12/14 – Exposició oral del projecte de recerca. Des de principi de curs tots i totes sabíem que aquest dia arribaria. Ho veiem de lluny, a l’HORITZÓ, com si mai hagués d’arribar. I per fi va arribar el dia de l’exposició oral!! Tothom volia sortir per demostrar tot el que havíem après aquest trimestre. Dos grups de treball ens vam ajuntar a una aula i el jurat van ser dos professors/es, un de cada grup, i un capità o capitana d’un grup cooperatiu. Les presentacions les vam fer amb el suport power point. Cada grup sortia i anava explicant coses del tema que havia triat i el per què l’havia escollit. Tothom va aprendre de tothom.
Text elaborat per les alumnes de 1r d’ESO Victòria Espinosa, Marina Moragas, Laura Ripoll i el grup Adventure Girls.
Per fer el seguiment de la regata hem organitzat a l’alumnat de 1r d’ESO en sis grups de treball, els quals han sorgit a partir de l’experiència de jocs cooperatius. Hem decidit canviar els grups de treball al primer i segon trimestre. Amb aquesta activitat pretenem que l’alumnat prengui consciència del valor del treball en equip no només per als regatistes sinó per aprendre a viure i conviure.
Dia 10/12/14: Vàrem fer jocs per fer els grups. Primer ens vam agrupar per colors: pink, red, orange, green, blue and yellow. Després vam fer una rotllana i ens anàvem passant la pilota i dèiem els nostres noms. Llavors ens van donar un llençol i el joc consistia en què la pilota estava al mig del llençol i ens havíem de coordinar entre tots i totes per poder llençar la pilota a l’aire i que no caigués a terra. Uns minuts més tard vam jugar contra un altre grup passant la pilota amb el llençol d’una banda a l’altra del camp. A l’acabar cada grup es va fer una foto i ens vam començar a conèixer totes les persones del nou grup.
Text elaborat per l’alumne de 1r d’ESO Marc García Jiménez, Pink group
LET'S DEAL WITH ENGLISH!
On 21st January 2015 students did a listening activity. They watched the video Barcelona World Race TEASER 2014/15carefully and paid attention to the messages that appeared. Then, they did a filling the gaps exercise in order to guess the missing words. Finally, they made a list of words that were new for them, then chose the word they most liked and wrote a sentence with this word. They also illustrated the sentence with a drawing.
On 4th February 2015 students did a vocabulary activity. They gathered their teammates, did a collective brainstorming exercise which consisted in making a list of words related to the sea world. Then, they made a drawing next to each word. Finally, they wrote a sentence with each word they had found out previously.
Atès que l’aforament a la sala de premsa de la Barcelona World Race és limitat, davant la impossibilitat d’assistir-hi amb els 100 alumnes de 1r d’ESO, l’equip de professorat del projecte La volta al món des del litoral de Canet va organitzar un concurs de preguntes. El dia 21 de febrer de 2015 tots i cadascun dels alumnes de 1r d’ESO van presentar una pregunta per fer als regatistes en català, castellà, anglès i francès. Alguns alumnes van presentar la pregunta també en alemany i portuguès. Finalment, el dia 3 de febrer 19 alumnes van guanyar el concurs obtenint com a premi el desplaçament gratuït a la ciutat de Barcelona per realitzar les videoconferències en directe. Esperem que per a ells i elles sigui una experiència profitosa, compartida alhora per la resta de companys i companyes de 1r d’ESO.
El recorregut de la Barcelona World Race travessa dotze zones climàtiques en tres mesos: Barcelona - estret de Gibraltar, el pas de l'estret de Gibraltar, de Gibraltar a les illes Canàries, el pas de les illes Canàries, de les Canàries a l'equador, el pas de la zona equatorial, de l'equador al cap de Bona Esperança, la travessia de l'Índic Sud, la travessia del Pacífic Sud fins al cap d'Hornos, de cap d'Hornos a l'equador, de l'equador a l'estret de Gibraltar, el pas de l'estret de Gibraltar i el tram fins a Barcelona. El dia 4 de febrer de 2015 l’alumnat de 1r d’ESO van realitzar la fitxa temàtica sobre el corrents marins amb la finalitat d’estudiar aspectes relacionats amb l’oceanografia i la ruta de la regata. L’alumnat va realitzar l’activitat pedagògica utilitzant la metodologia d’ensenyament-aprenentatge de treball cooperatiu.
El dia 18 de febrer de 2015 el nostre alumnat de 1r d’ESO va acompanyar als regatistes en el seu viatge per l’Antàrtida tot realitzant una de les fitxes temàtiques relacionades amb el continent més austral del planeta. Destaquem de la realització d’aquesta activitat la importància de sensibilitzar l’alumnat envers valors de cura i respecte del medi natural.
El dia 25 de març de 2015 l’alumnat de 1r d’ESO va realitzar la fitxa temàtica El desgel dels pols. Després de realitzar l’experiment, l’alumnat va reflexionar sobre l’efecte del canvi climàtic en el medi natural.
EXPOSICIONS ORALS DEL
PROJECTE DE RECERCA
El dia de les presentacions jo estava molt nerviós. Però va ser per una bona causa perquè el “powerpoint” ens va sortir de meravella. Em vaig sentir orgullós d’haver fet aquella presentació amb bones imatges per fer les explicacions sobre el nostre tema de recerca: La història de la Barcelona World Race. Sense adonar-me van passar 10 minuts! Amb aquesta exposició oral vaig aprendre a expressar-me millor i a organitzar bé la informació en grup relacionada amb la història de la regata. De les presentacions que van fer altres grups, he conegut, descobert i après coses molt interessants com per exemple com viuen els regatistes al vaixell. Això em va sembla molt interessant.
El dia 15 d’abril de 2015 l’alumnat de 1r d’ESO va rebre la visita del Sr. Carles Sàiz, membre del Centre d’Estudis Canetencs, el qual va explicar la història de la relació del poble de Canet amb el mar: el Canet dels romans (segles III aC – IV dC), el Canet mariner (segles XVI – XVII), el Canet dels navegants (s. XVIII) i el Canet dels “Americanos” (s. XIX). L’alumnat complementarà aquesta activitat amb dues sortides pel poble per conèixer a peu de carrer les evidències que els seus avantpassats han deixat i que han perdurat fins a l’actualitat.
El dia 22 d’abril de 2015 l’alumnat de 1r d’ESO va descobrir, a peu de carrer, la història de la tradició marítima del Canet romà i medieval de la mà de l’historiador Sr. Carles Sàiz (Centre d’Estudis Canetencs) i del Sr. Joan Fors (director del Centre de Recursos Pedagògics Maresme II). L’alumnat va utilitzar el recurs tecnològic de codis QR per accedir a la informació visual de la història del poble a fi de complementar les explicacions.
Els dies 8 i 15 d’abril de 2005 l’alumnat de 1r d’ESO va realitzar la fitxa temàtica Pirates i corsaris i va complementar aquesta activitat amb un joc que es pot trobar als materials pedagògics del Museu Marítim de Barcelona. Els nois i les noies van descobrir que en Turgut Reis, conegut com Dragut, va ser un dels corsaris més temuts de la costa del Maresme. També va descobrir la importància que les de les torres de defensa del poble tenien en l’època de les incursions bàrbares.
JOCS COOPERATIUS
Per fer el seguiment de la regata hem organitzat a l’alumnat de 1r d’ESO en sis grups de treball, els quals han sorgit a partir de l’experiència de jocs cooperatius. Hem decidit canviar els grups de treball al primer i segon trimestre. Amb aquesta activitat pretenem que l’alumnat prengui consciència del valor del treball en equip no només per als regatistes sinó per aprendre a viure i conviure.
Dia 10/12/14: Vàrem fer jocs per fer els grups. Primer ens vam agrupar per colors: pink, red, orange, green, blue and yellow. Després vam fer una rotllana i ens anàvem passant la pilota i dèiem els nostres noms. Llavors ens van donar un llençol i el joc consistia en què la pilota estava al mig del llençol i ens havíem de coordinar entre tots i totes per poder llençar la pilota a l’aire i que no caigués a terra. Uns minuts més tard vam jugar contra un altre grup passant la pilota amb el llençol d’una banda a l’altra del camp. A l’acabar cada grup es va fer una foto i ens vam començar a conèixer totes les persones del nou grup.
Text elaborat per l’alumne de 1r d’ESO Marc García Jiménez, Pink group
El dia 18 de març de 2015 l’alumnat de 1r d’ESO va realitzar jocs cooperatius per fer els nous agrupaments del 3r trimestre. Cada alumne/a disposava d’un tros d’una fotografia d’un animal. En primer lloc, l’alumnat va haver de trobar altres companys i companyes per completar la fotografia. En segon lloc, cada grup corresponent a cada animal va haver de trobar altres fotografies d’animals que hi estiguessin relacionats: aus marines, mol·luscs, mamífers, cefalòpodes, peixos, crustacis. Finalment, l’alumnat es va agrupar segons cadascuna de les famílies d’animals, va triar un animal d’aquesta família i el va dramatitzar. Després d’aquest procés, els grups del 3r trimestre són: Albatros, Caragoles, Foques, Peixos tropicals, Pop corn, Palangre.
LESSON 1: WHAT IS BARCELONA WORLD RACE?
On 21st January 2015 students did a listening activity. They watched the video Barcelona World Race TEASER 2014/15carefully and paid attention to the messages that appeared. Then, they did a filling the gaps exercise in order to guess the missing words. Finally, they made a list of words that were new for them, then chose the word they most liked and wrote a sentence with this word. They also illustrated the sentence with a drawing.
Barcelona World Race 2014 / 2015 - Teaser |
LESSON 2: WHAT WORDS DO YOU KNOW ABOUT THE SEA WORLD?
On 4th February 2015 students did a vocabulary activity. They gathered their teammates, did a collective brainstorming exercise which consisted in making a list of words related to the sea world. Then, they made a drawing next to each word. Finally, they wrote a sentence with each word they had found out previously.
VIDEOCONFERÈNCIES EN DIRECTE
AMB ELS REGATISTES
PREPARANT L’ACTIVITAT DE VIDEOCONFERÈNCIES
Ja tenim guanyadors del concurs de preguntes!
Atès que l’aforament a la sala de premsa de la Barcelona World Race és limitat, davant la impossibilitat d’assistir-hi amb els 100 alumnes de 1r d’ESO, l’equip de professorat del projecte La volta al món des del litoral de Canet va organitzar un concurs de preguntes. El dia 21 de febrer de 2015 tots i cadascun dels alumnes de 1r d’ESO van presentar una pregunta per fer als regatistes en català, castellà, anglès i francès. Alguns alumnes van presentar la pregunta també en alemany i portuguès. Finalment, el dia 3 de febrer 19 alumnes van guanyar el concurs obtenint com a premi el desplaçament gratuït a la ciutat de Barcelona per realitzar les videoconferències en directe. Esperem que per a ells i elles sigui una experiència profitosa, compartida alhora per la resta de companys i companyes de 1r d’ESO.
VIDEOCONFERÈNCIES EN DIRECTE AMB ELS REGATISTES
Visita a la sala de premsa de la Barcelona World Race
Visita a la sala de premsa de la Barcelona World Race
El dijous 12 de febrer un grup d’alumnes de 1rd’ESO i professors de l’Institut Lluís Domènech i Montaner vam tenir l’oportunitat d’assistir a una de les videoconferències en directe de la Barcelona World Race. Volem compartir unes fotografies del gran dia i algunes impressions:
Vam haver de ser matiners perquè a les 6:55h del matí havíem d’estar a l’estació de Canet per agafar el tren. Ens va rebre l’Anna i ens va fer una petita introducció del que faríem. Ens van dir que només podríem fer dues preguntes i els encarregats a fer-ho van ser l’Arnal i la Victòria. Nosaltres vam parlar amb els regatistes de “Renault Captur” i un altre Institut amb els de “Spirit of Hungary”. A continuació, ens van explicar moltes coses noves i molt interessants. Un noi va presentar en francès i en anglès la velocitat del vent. En acabar, vam esmorzar i vam anar a donar una volta al Maremàgnum. L’excursió va ser molt divertida i impressionant. Per Laura Ripoll, Green group.
L’experiència de poder parlar i preguntar coses als regatistes és una experiència molt bona. També vam poder preguntar dubtes que teníem i practicar l'anglès, ja que els regatistes parlen en anglès. Per Martina Ordonez Morano, Pink group.
Al centre de la Barcelona World Race hi havia tot allò necessari per comunicar- se amb els tripulants i també era el lloc de trobada per a tots els interessats. Per Arnal Estrada, Red group.
Vam anar al plató de la Barcelona World Race i dos companys van fer dues preguntes en directe a un dels regatistes. En acabar la gravació, vam esmorzar i vam fer una volta per un centre comercial que hi havia a prop de plató. Més tard vam pujar per la Rambla fins a Plaça Catalunya. Per Mireia Campos, Yellow group.
El plató de la Barcelona World Race és impressionant, no com els de la televisió, però s’hi assembla. Ens van gravar mentre connectàvem per videoconferència amb els regatistes de Renault. També ens van explicar moltes coses sobre meteorologia, la regata i qüestions de supervivència. Per Alejandro Mármol Sánchez, Pink group.
Ens van explicar les informacions que donen als regatistes per poder anar més ràpid i no xocar contra res. M'ha agradat l'experiència de poder parlar amb els regatistes i conèixer millor el seu dia a dia. Per David Nielsen, Yellow group.
Un cop allà, ens vam trobar amb una presentadora de la BWR, i ens va ajudar a resoldre molts dels dubtes que teníem sobre la regata. Després vam fer unes preguntes que teníem preparades pels regatistes i, finalment, ens van fer una explicació sobre la seguretat dels vaixells amb què naveguen els regatistes i ens van donar un exemple de la informació que tenen els regatistes per continuar de manera més segura la regata. Un cop va finalitzar del tot aquella presentació, vam anar a esmorzar davant del port i, quan vam acabar, vam anar a passejar prop d’un centre comercial. I, després d’un gran mati, vam tornar amb tren cap a Canet. Per Raül López Bassi, Pink group.
Ha estat una experiència molt xula i divertida, m'ha agradat molt estar al plató de la BWR i poder gaudir-ho. Per Victòria Espinosa, Yellow group.
L’excursió va ser molt divertida, vàrem parlar amb dos vaixells i, després,vam passejar per Barcelona. Per Guillem Tarragó, Red group.
També va venir un noi que era reporter i ens va explicar a nosaltres i a la càmera les classificacions i el tipus de vent que tenien els regatistes segons per on passessin, ho va fer en anglès i francès. Aquesta oportunitat no te la pots perdre. Hi ha poques ocasions per fer coses així. Per Glòria Pompido, Yellow group.
Vam haver de ser matiners perquè a les 6:55h del matí havíem d’estar a l’estació de Canet per agafar el tren. Ens va rebre l’Anna i ens va fer una petita introducció del que faríem. Ens van dir que només podríem fer dues preguntes i els encarregats a fer-ho van ser l’Arnal i la Victòria. Nosaltres vam parlar amb els regatistes de “Renault Captur” i un altre Institut amb els de “Spirit of Hungary”. A continuació, ens van explicar moltes coses noves i molt interessants. Un noi va presentar en francès i en anglès la velocitat del vent. En acabar, vam esmorzar i vam anar a donar una volta al Maremàgnum. L’excursió va ser molt divertida i impressionant. Per Laura Ripoll, Green group.
L’experiència de poder parlar i preguntar coses als regatistes és una experiència molt bona. També vam poder preguntar dubtes que teníem i practicar l'anglès, ja que els regatistes parlen en anglès. Per Martina Ordonez Morano, Pink group.
Al centre de la Barcelona World Race hi havia tot allò necessari per comunicar- se amb els tripulants i també era el lloc de trobada per a tots els interessats. Per Arnal Estrada, Red group.
Vam anar al plató de la Barcelona World Race i dos companys van fer dues preguntes en directe a un dels regatistes. En acabar la gravació, vam esmorzar i vam fer una volta per un centre comercial que hi havia a prop de plató. Més tard vam pujar per la Rambla fins a Plaça Catalunya. Per Mireia Campos, Yellow group.
El plató de la Barcelona World Race és impressionant, no com els de la televisió, però s’hi assembla. Ens van gravar mentre connectàvem per videoconferència amb els regatistes de Renault. També ens van explicar moltes coses sobre meteorologia, la regata i qüestions de supervivència. Per Alejandro Mármol Sánchez, Pink group.
Ens van explicar les informacions que donen als regatistes per poder anar més ràpid i no xocar contra res. M'ha agradat l'experiència de poder parlar amb els regatistes i conèixer millor el seu dia a dia. Per David Nielsen, Yellow group.
Un cop allà, ens vam trobar amb una presentadora de la BWR, i ens va ajudar a resoldre molts dels dubtes que teníem sobre la regata. Després vam fer unes preguntes que teníem preparades pels regatistes i, finalment, ens van fer una explicació sobre la seguretat dels vaixells amb què naveguen els regatistes i ens van donar un exemple de la informació que tenen els regatistes per continuar de manera més segura la regata. Un cop va finalitzar del tot aquella presentació, vam anar a esmorzar davant del port i, quan vam acabar, vam anar a passejar prop d’un centre comercial. I, després d’un gran mati, vam tornar amb tren cap a Canet. Per Raül López Bassi, Pink group.
Ha estat una experiència molt xula i divertida, m'ha agradat molt estar al plató de la BWR i poder gaudir-ho. Per Victòria Espinosa, Yellow group.
L’excursió va ser molt divertida, vàrem parlar amb dos vaixells i, després,vam passejar per Barcelona. Per Guillem Tarragó, Red group.
També va venir un noi que era reporter i ens va explicar a nosaltres i a la càmera les classificacions i el tipus de vent que tenien els regatistes segons per on passessin, ho va fer en anglès i francès. Aquesta oportunitat no te la pots perdre. Hi ha poques ocasions per fer coses així. Per Glòria Pompido, Yellow group.
PLANETA MAR: OCEANOGRAFIA
ESTUDIEM ELS CORRENTS MARINS
DESCOBRINT L’ANTÀRTIDA
El dia 18 de febrer de 2015 el nostre alumnat de 1r d’ESO va acompanyar als regatistes en el seu viatge per l’Antàrtida tot realitzant una de les fitxes temàtiques relacionades amb el continent més austral del planeta. Destaquem de la realització d’aquesta activitat la importància de sensibilitzar l’alumnat envers valors de cura i respecte del medi natural.
EL DESGEL DELS POLS
El dia 25 de març de 2015 l’alumnat de 1r d’ESO va realitzar la fitxa temàtica El desgel dels pols. Després de realitzar l’experiment, l’alumnat va reflexionar sobre l’efecte del canvi climàtic en el medi natural.
EXPOSICIONS ORALS DEL
PROJECTE DE RECERCA
El dia 11 de març de 2015 l’alumnat de 1r d’ESO va realitzar l’exposició oral del seu projecte de recerca del 2n trimestre. Un dels alumnes ens diu...
El dia de les presentacions jo estava molt nerviós. Però va ser per una bona causa perquè el “powerpoint” ens va sortir de meravella. Em vaig sentir orgullós d’haver fet aquella presentació amb bones imatges per fer les explicacions sobre el nostre tema de recerca: La història de la Barcelona World Race. Sense adonar-me van passar 10 minuts! Amb aquesta exposició oral vaig aprendre a expressar-me millor i a organitzar bé la informació en grup relacionada amb la història de la regata. De les presentacions que van fer altres grups, he conegut, descobert i après coses molt interessants com per exemple com viuen els regatistes al vaixell. Això em va sembla molt interessant.
Text elaborat per l’alumne de 1r d’ESO Alejandro Mármol, Pink Group.
ÉSSER HUMÀ: LA HISTÒRIA DE CANET I EL MAR
El dia 15 d’abril de 2015 l’alumnat de 1r d’ESO va rebre la visita del Sr. Carles Sàiz, membre del Centre d’Estudis Canetencs, el qual va explicar la història de la relació del poble de Canet amb el mar: el Canet dels romans (segles III aC – IV dC), el Canet mariner (segles XVI – XVII), el Canet dels navegants (s. XVIII) i el Canet dels “Americanos” (s. XIX). L’alumnat complementarà aquesta activitat amb dues sortides pel poble per conèixer a peu de carrer les evidències que els seus avantpassats han deixat i que han perdurat fins a l’actualitat.
El dia 29 d’abril de 2015 l’alumnat de 1r d’ESO va descobrir, a peu de carrer, la història de la tradició marítima del Canet dels segles XVIII (Segle d’Or de la marina catalana) i XIX (època dels americanos) de la mà de l’historiador Sr. Carles Sàiz (Centre d’Estudis Canetencs) i del Sr. Joan Fors (director del Centre de Recursos Pedagògics Maresme II). L’alumnat va utilitzar el recurs tecnològic de codis QR per accedir a la informació visual de la història del poble a fi de complementar les explicacions.
PIRATES I CORSARIS DEL MARESME
Els dies 8 i 15 d’abril de 2005 l’alumnat de 1r d’ESO va realitzar la fitxa temàtica Pirates i corsaris i va complementar aquesta activitat amb un joc que es pot trobar als materials pedagògics del Museu Marítim de Barcelona. Els nois i les noies van descobrir que en Turgut Reis, conegut com Dragut, va ser un dels corsaris més temuts de la costa del Maresme. També va descobrir la importància que les de les torres de defensa del poble tenien en l’època de les incursions bàrbares.
APROPA'T AL LITORAL II:
TENIM CURA DEL NOSTRE ENTORN
El dia 6 de maig de 2015 l’alumnat de 1r d’ESO va participar en la jornada de neteja europea Clean-Up Europe. L’alumnat va realitzar tasques de neteja de les platges de Canet de Mar i de classificació dels residus amb la finalitat de prendre consciència del problema de la brossa i mantenir net el seu entorn.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada