Tutora: Inma Benedico
2n ESO B de... BACALAO!
2n ESO B de... BACALAO!
Tutorial of January 21st: Students reflected on the fact that the boat Hugo Boss had to abandon the race. The session began with questions: What important thing happened this week in the Barcelona World Race? How do you think the skippers feel after having to abandon the race? How would you feel if you had prepared a project for so long and, suddenly, you had to abandon it? What would you say to the skippers of Hugo Boss?
The students prepared some words for the amazing competitors of the boat Hugo Boss:
Hello crew members of the boat Hugo Boss! We are students of 2nd ESO from the High School Lluís Domènech i Montaner, Canet de Mar (Barcelona). We know what happened to your ship. We also feel disappointed, sad and with a little bit of anger, because in a single moment everything which has been prepared for a long time, all the effort and all the enthusiasm you put in this race falls down in front of your eyes. It is something hard to overcome but you should think that it is not a goodbye; it is until the next one. You can always try again to make your dreams come true. All students of 2nd ESO B wish you good luck in the next edition of this competition and everything you do in the future because just your value makes you winners. Cheer up!
HUGO BOSS: L’ADVERSITAT COM A POSSIBILITAT DE CREIXEMENT
A la tutoria del dia 21 de gener l’alumnat va reflexionar sobre el fet que el vaixell Hugo Boss hagués de retirar-se de la regata. La sessió va començar amb les preguntes: Quina cosa important ha passat aquesta setmana a la Barcelona WorldRace? Com creieu que se senten els regatistes que han hagut d’abandonar la cursa? Com us sentiríeu si us haguéssiu preparat durant tant de temps per fer un projecte i, de cop i volta, l’haguéssiu d’abandonar? Què diríeu als regatistes del vaixell Hugo Boss?
L’alumnat els ha preparat unes paraules d’ànim per als regatistes de l’Hugo Boss:
Hola tripulants del vaixell Hugo Boss! Som uns alumnes de 2n d’ESO de l´Institut Lluís Domènech i Montaner de Canet de Mar. Sabem el que ha passat amb el vostre vaixell. Nosaltres també ens sentiríem desil·lusionats, tristos i amb força ràbia, ja que en un simple instant tot allò que has estat preparant durant molt de temps, tot l´esforçi totes les ganes que li has ficat veus com es caudavant els teus ulls. És quelcom difícil de superar però penseuque no es un Adéu, sinó simplement un Fins aviat, ja que igual que heu pogut entrar en el somni el podreu tornar a realitzar, acabar i guanyar. Tots els alumnes de 2n d’ESO B us desitgem sort en la pròxima edició d’aquesta competició i en tot el que feu perquè simplement pel vostre valorsou uns guanyadors. Ànim!
Text by Tomàs Hamú (Catalan) and Jana Espinar (English)
Text elaborat per Tomàs Hamú (català) i Jana Espinar (anglès)
2n ESO: ENS POSEM UN NOM MARINER!
El dia 14 de gener de 2015 l’alumnat de 2n ESO B van fer una pluja d’idees de paraules relacionades amb el mar que havien de començar per la lletra B en català, castellà i anglès. Les paraules que l’alumnat van proposar van ser: brúixola, bucear, balena, binoculars, bacallà, barco, bateig, blau, boia, barca, bluma, bombolla, brisa, bacalao, botavara, babord, bárbaro, bitàcola, burbuja, bubble, boat. El dia 4 de feber l’alumnat va fer una votació per triar una paraula que els representi. La paraula escollida va ser: BACALAO!
EL NOSTRE PRIMER COMPROMÍS AMB L’EQUIP
El dia 21 de gener de 2015 l’alumnat de 2n ESO B van dedicar una estona de la classe de tutoria a aprendre a treballar de manera cooperativa. L’alumnat va revisar la seva fitxa de presentació de l’equip cooperatiu en què cada grup havia de triar un nom, elaborar un logotip que representi a l’equip, fer una fotografia individual i de l’equip, assignar a cada membre de l’equip un rol, reflexionar sobre els punts forts i febles de cadascun dels membres de l’equip. Aquest dia l’alumnat van fer el seu primer pla de treball per organitzar-se les tasques que han de fer per elaborar un treball sobre la regata Barcelona World Race de la matèria d’educació física. Aquest dia a la sessió de tutoria cada alumne/a va signar el seu primer COMPROMÍS amb el treball d’equip.
REVISEM EL PLA DE TREBALL
Durant els mesos de febrer i març l’alumnat de 2n ESO B ha dedicat estones a les classes de tutoria per revisar el pla de treball de l’equip cooperatiu. A l'aula hi ha 6 equips cooperatius, cadascun dels quals fa el seguiment del vaixell que ha triat. Hi ha grups en què les persones han respectat els compromisos adquirits; l’alumnat manifesta que han pogut treballar molt bé. En altres casos, l’alumnat s’ha trobat amb dificultats. Què podem fer per superar les dificultats del treball en equip? L’alumnat proposa dialogar per compartir el malestar que suscita que no tothom del grup hagi fet la feina que tenia assignada i que es va comprometre a fer, decideix fer un nou pla de treball amb nous compromisos perquè els i les companyes tinguin l’oportunitat de rectificar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada